Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia en Robert Terwisga - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia en Robert Terwisga - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Robert en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Robert

21 November 2015 | Thailand, Bangkok

Nou mensen hier is dan ons eerste bericht vanuit Thailand. Afgelopen donderdag zijn we door een uitzwaai commite afgezet op Schiphol en van daaruit zijn we naar Doha (Qatar) gevlogen, waar we moesten overstappen op het vliegtuig naar Bangkok. We moesten wel 3 uurtjes wachten op Doha, maar dit ging zo voorbij! Wat een mooi nieuw airport hebben ze daar zeg! Het is net een groot winkelcentrum en je kunt je er zelfs 's nachts prima vermaken. De vliegmaatschappij Qatar Airways was ook super. De eerste vlucht ging zo voorbij met de dreamliner, waar we een ruim aanbod aan films, muziek en spelletjes hadden. Ook het eten was prima geregeld en smaakte nog goed ook! :) De tweede vlucht ging ook zo voorbij. We zaten naast een Nederlandse jongen die ons het nodige uitlegde over de mooiste plekjes in Thailand etc. Slapen wilde echter niet helemaal lukken maar we zijn nog best uitgerust aangekomen op het vliegveld in Bangkok.

Vanaf het vliegveld Savurnabumi zijn we met de skytrain naar het centrum van Bangkok gegaan. Heel goedkoop (45 baht, ongeveer 1,25 euro) en je ziet gelijk een hoop van deze enorme stad! Vanaf het eindpunt van de skytrain zijn we met een taxi naar onze bestemming, het D&D Inn hotel op de Khao San Road gegaan. Gelukkig werden we geholpen door een vriendelijke Thaise man die wist te onderhandelen met de taxi chauffeurs.

En toen werden we afgezet bij de beroemde Khao San Road. En het is waar wat ze zeggen.. wat een gekte in deze straat. Overal waar je loopt wordt je aangesproken door Thai die je iets proberen aan te smeren. Vriendelijk lachen en nee zeggen hielp in eerste instantie nog niet zo goed, maar uiteindelijk kregen we de smaak te pakken. Eenmaal aangekomen in het hotel ontvingen we direct onze online bestelde treintickets naar Chiang Mai. We konden kiezen uit een kamer aan de voorkant van het gebouw of aan de achterkant en we hebben uiteindelijk toch gekozen voor een kamer aan de voorkant waar we konden uitkijken over de Khao San Road. Op het dak konden we gebruik maken van een zwembad, met een bar waar ze lekkere cocktails verkochten en met een prachtig uitzicht over de skyline van Bangkok. Hoewel we niet erg goed konden slapen door de herrie van de straat (harde muziek uit alle clubs die tot 3 uur 's nachts te horen waren), hebben we toch een goede nachtrust gehad.

De eerste nacht was heerlijk. Lekker bijgekomen waren we van plan om die dag tempels te gaan bezoeken in de stad. Verschillende tuk tuk chauffeurs spraken ons aan zodra we een stap buiten het hotel hadden gezet. Na er een aantal vriendelijk afgewezen te hebben kwamen we in gesprek met een tuk tuk chauffeur die ons voor 20 baht een soort tour wilden geven, langs twee tempels en een toeristen bureau en de pier waar we een boottocht konden maken. Dit vonden we wel een leuk idee dus we gingen erin mee. De tempels waren prachtig om te zien. Bij het toeristen bureau werd de sfeer wat anders. We werden in eerste instantie heel vriendelijk geholpen om onze reis zo prettig mogelijk te laten verlopen. Zo konden we de accomodaties en transporten van en naar alle plaatsen waar we heen wilden gaan al boeken. Na enige twijfel, aangezien we alles in eerste instantie zelf wilden regelen, hebben we het toch gedaan. Echter wel voor een hogere prijs, achteraf gezien, dan wanneer we het zelf zouden hebben geboekt. We voelden ons hier daarna ook wel rot over, maar we probeerden ons er bij neer te leggen dat alles nu voor ons geregeld was. Daarna stapten we vrolijk weer in de tuktuk en de chauffeur bracht ons naar de pier aan de rivier Chao Prah, die dwars door Bangkok loopt. Vanaf hier hebben we een boottocht gemaakt door de sloppenwijken van Bangkok. Echt schrijnend om te zien hoe deze mensen leven. Hele kleine houten huisjes op palen in het water die op instorten staan. Zelfs op het water werden we door verkopers aangesproken. Ze komen dan met een klein bootje met spulletjes naar je toe. Ook hier weer vriendelijk nee geschud. Na het boottochtje waren we het zat en werden we naar ons hotel terug gebracht. Eenmaal aangekomen bij het hotel vroeg de tuk tuk chauffeur om 1000 baht in plaats van de afgesproken 20 baht! Omdat we helemaal overrompeld waren (ook vanwege het reisbureau) hebben we hem na enige discussie toch maar 1000 baht gegeven. Verslagen kwamen we aan in ons hotel. Zoveel prikkels van de stad hadden we gekregen en het oneerlijke gedrag van de Thaise mannen op straat hadden ons helemaal vermoeid.

In de avond zijn we naar de Rambuttri Road gegaan, die naast de Khao San Road ligt. Deze straat vinden wij een stuk gezelliger! Gezelliger, knusser en rustiger (Khao San Road is echt de uitgaansstraat van de omgeving met bijna alleen maar clubs). We hebben op straat bij een kraampje Pad Thai gegeten voor maar 50 baht, oftewel 1,25 euro p.p.! Wat was dit lekker zeg! Heerlijk Chang biertje erbij en het was even helemaal Thais genieten.

Uiteindelijk zijn we moe van alle tegenslagen, maar voldaan van het lekkere eten en de cocktails naar bed gegaan.

PS. we kunnen nu helaas geen foto's toevoegen, die komen later.

• 24 November 2015 - 07:18

Frau Krippenfelt :

Das ist een sehr mooi verhaal wat sie hebben geschrieven. Wir koeken uit naar das volgende verslag. Keep save!

• 24 November 2015 - 09:21

John Deere :

Ondanks het feit dat het klote is als je je genaaid voelt;
    1000 baht is omgerekend €26,- lijkt mij nog steeds een prima deal om de hele dag rondgereden te worden door een privé chauffeur..